Obchodní podmínky pro poskytování služeb výuky tance a pořádání společenských a kulturních akcí spolku Tančírna Hostivař z.s., IČO 21868310, se sídlem ,U Parku 104, 664 24 Drásov zapsaného v obchodním rejstříku pod spisovou značkou L 30096/KSBR (dále jen “spolek”). Společnost vznikla 31. 7. 2024.
1. Základní ustanovení
a) Obecné pojmy
Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé mezi spolkem Tančírna Hostivař z.s. a fyzickou osobou, která je spotřebitelem, jakožto účastníkem otevřených tanečních lekcí, seminářů, tanečních společenských akcí a jakýchkoli dalších akcí pořádaných spolkem Tančírna Hostivař z.s. v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. (dále jen „OZ“).
Účastníkem se fyzická osoba stává v momentě zaplacení lekce, semináře či společenské akce po řádné elektronické či osobní registraci. Zaplacením účastník zároveň potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
b) Vznik Smlouvy o poskytování služeb
Účast spotřebitele na veškerých aktivitách pořádaných spolkem Tančírna Hostivař z.s. Je vázána Smlouvou o poskytování služeb. Tato smlouva může vzniknout za podmínek níže uvedených a má povahu smlouvy o využití volného času ve smyslu ustanovení § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), to znamená, že spotřebitel nemůže odstoupit od této smlouvy ani v případě, že byla uzavřena prostřednictvím webových stránek spolku.
c) Zpracování osobních údajů a aktualizace Obchodních podmínek
Osobní údaje o spotřebiteli, které spolek získá v souvislosti s uzavřením Smlouvy o poskytování služeb se řídí Zásadami zpracování osobních údajů, které jsou zveřejněny v elektronické podobě na stránce. Pokud vznikne potřeba změnit nebo aktualizovat obchodní podmínky, spolek Tančírna Hostivař z.s. si vyhrazuje právo takto učinit zveřejněním nových obchodních podmínek na webových stránkách spolku. Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem zveřejnění.
2. Rozsah služeb zahrnutých v Obchodních podmínkách
Veškeré služby je možno zakoupit hotově nebo elektronicky na webu Tančírny Hostivař z.s. Na semináře, kurzy je nutné se registrovat předem buď elektronicky nebo osobně na pokladně tančírny. Na otevřené lekce a taneční společenské akce není nutná registrace. Pokud účastník hradí vstupné nebo kurzy formou předplatného je mu předáva průkazka účastníka ve formě papírové či plastové karty, může být doplněno nebo nahrazeno QR kódem či poukazem v PDF.
a) Otevřené taneční lekce
Otevřené lekce jsou určeny pro účastníky všech pokročilostí, zvláště pak pro začínající tanečníky. Jsou specifikovány počtem minut, obvykle v rozsahu 50-60 minut, dle aktuálních informací na webu.
Pokud to budou vyžadovat okolnosti, vyhrazuje si spolek Tančírna Hostivař z.s., libovolně měnit den konání, hodinu konání, vyučujícího lektora nebo téma Otevřené taneční lekce. O těchto změnách bude spolek účastníky, kteří si již zakoupili tuto lekci před jejím konáním neprodleně informovat elektronickou formou nebo výjimečně textovou zprávou. Pokud se změnou nesouhlasí, má právo na vrácení celé platby lekce.
b) Semináře
Semináře jsou nepravidelně organizované taneční lekce v časovém rozsahu delším než jsou otevřené lekce, můžou být v různých stupních taneční obtížnosti. Blíže jsou semináře specifikovány v aktuální nabídce.
c) Kurzy
Kurz je souborem lekcí, délka trvání kurzu je specifikována buď počtem lekcí nebo časovým obdobím.
d) Taneční společenské akce
Taneční společenskou akcí se rozumí taneční odpoledne či večer, volně přístupný veřejnosti po dobu trvání této akce, vyjádřeno v hodinách. Na tyto akce se platí vstupné, které je buď jednorázové, které je přenosné na jiné osoby nebo formou předplatného,vázaného na konkrétní osobu.
e) Kulturní akce
Kulturními akcemi se rozumí akce hudební, tanečně-hudební nebo divadelní. Případně akce s jiným uměleckým přesahem. Na kulturní akce se platí jednorázové vstupné, může být různě dlouhé, vyjádřeno v minutách.
3. Povinnosti účastníka, oděv a obuv, bezpečnost
a) Povinnosti účastníka
Účastník se zavazuje se při účasti na otevřených lekcích, seminářích a kurzech kurzu řídit pokyny odpovědné osoby zastupující spolek Tančírna Hostivař z.s. Účastník nesmí narušovat řádný průběh výukového programu nebo akce a je povinen dbát zásad slušného chování.
Pořadatelé a osoby vystupující za spolek jsou oprávněny provádět při vstupu na veškeré akce kontrolu a identifikaci účastníků prostřednictvím jejich průkazek nebo vstupenek. Účastník, který kontrolu odmítne může být vykázán z budovy. Při ztrátě nebo odcizení průkazky vydané pro předplacené vstupné, kurz nebo otevřené lekce je možno vystavit její duplikát.
b) Oděv a obuv
Vstup do sálu Tančírny na jakoukoliv akci taneční povahy je povolen vzhledem k materiálu podlahy pouze v čisté obuvi, která nezanechává barevný otisk na podlaze. Příkladem zcela nevhodné obuvi je obuv s černou gumovou podrážkou. Naopak příkladem nejvíce vhodné obuvi je taneční obuv s koženou podrážkou.
Oděv účastníků musí být čistý s preferencí mírně formálního oděvu. Oblek u mužů, ani šaty u žen, pokud není u dané akce uvedeno jinak, nejsou vyžadovány.
c) Bezpečnost
Je zakázáno vnášet do budovy Tančírny zbraně a ostré, potencionálně nebezpečné předměty, pyrotechniku, vlastní nápoje a potraviny, vlastní alkoholické nápoje, návykové nebo toxické látky. Osobám podnapilým nebo pod vlivem omamných či návykových látek může být zakázán vstup do prostor Tančírny nebo můžou být z objektu vykázáni. Veškeré vnitřní prostory Tančírny jsou striktně nekuřácké včetně elektronických cigaret. Prostor pro kouření je ve dvoře objektu. Účastníci jsou povinni respektovat pokyny pracovníků Bezpečnostní a požární služby a těmito pokyny se řídit.
4. Cena a platební podmínky
Cena vstupného, otevřených lekcí, speciálních akcí a kurzů je dána ceníkem zveřejněným na webu www.tancirna-hostivar.cz platným v době objednání, pokud není dohodnuta cena odlišná. Konkrétní cena kurzu je vždy uvedena na platebním dokladu zaslaném nebo osobně předaném zákazníkovi nebo účastníkovi lekcí a kurzů. Platit je možné v hotovosti na místě nebo elektronicky (na bankovní účet nebo kartou) prostřednictvím webových stránek.
Účastník bere na vědomí, že se nemůže zúčastnit tančíren, otevřených lekcí, speciálních akcí a kurzů pokud neuhradí ceny za tyto služby předem. Tančírna Hostivař z.s je oprávněna odmítnout poskytování služeb nebo odmítnou vstup na akci při neuhrazení objednaných služeb nebo neumožnit další objednávání při opakovaných porušení Obchodních podmínek. Výjimku z platebních podmínek je nutné si dohodnout s organizací Tančírna Hostivař z.s. předem.
5. Odpovědnost za škodu
a) Obecné ustanovení rozsahu odpovědnosti za škodu
Účastník odpovídá za škodu, kterou způsobí organizaci Tančírna Hostivař, z.s. nebo jakékoli třetí osobě v souvislosti se svou účastí na lekci, kurzu nebo taneční akci. Tančírna Hostivař, z.s. neodpovídá za jakékoliv škody na zdraví či majetku, které si účastník způsobí úmyslně, z nedbalosti, neopatrnosti, či přeceněním fyzické kondice. Tančírna Hostivař, z.s neodpovídá za škodu způsobenou na věcech nebo jejich ztrátu, pokud nebyly uloženy v uzamykatelné šatní skříňce, anebo, pokud šlo o věci přesahující hodnotu 5.000,- Kč, které nebyly účastníkem uloženy na baru.
b) Odpovědnost za škodu v případě zásahu “Vyšší moci”
Organizace Tančírna Hostivař, z.s není odpovědná za jakékoliv nesplnění závazku ze Smlouvy o poskytování služeb, pokud toto nesplnění či prodlení bylo způsobenou mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou (dále jen „Vyšší moc“).
Za Vyšší moc se pro účely těchto Obchodních podmínek a plnění Smlouvy o poskytování služeb rozumí zejména:
– přírodní katastrofy, požáry, zemětřesení, sesuvy půdy, povodně, vichřice nebo jiné atmosférické poruchy a jevy značného rozsahu nebo;
– války, povstání, vzpoury, občanské nepokoje nebo stávky nebo;
– rozhodnutí nebo normativní akty orgánů veřejné moci, regulace, omezení, zákazy nebo jiné zásahy státu, orgánů státní správy nebo samosprávy nebo;
– epidemie, pandemie nebo jiné šíření nakažlivé nemoci nebo nakažlivých nemocí, které vyvolá opatření nebo omezení vyhlášená nebo uvalená orgány veřejné správy.
6. Odstoupení od smlouvy ze strany organizace Tančírna Hostivař, z.s.
Organizace je oprávněna okamžitě odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb v případě, že okolnosti nezávislé na její vůli jí znemožňují poskytování služeb v dohodnutém termínu, popř. ani v náhradním termínu. V takovém případě má nárok na vrácení zaplacené ceny služeb, či ceny nevyčerpaných částí kurzu, dojde-li k zrušení celého kurzu až po jeho zahájení kurzu. Tančírna Hostivař, z.s. a účastník jsou oprávněni se v těchto případech dohodnout na poskytnutí jiné náhradní služby.
Tančírna Hostivař, z.s. je dále oprávněna okamžitě odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb z důvodu hrubého porušení povinností na straně plynoucích z těchto Obchodních podmínek, z provozního řádu nebo z uzavřené Smlouvy o poskytování služeb.
7. Odstoupení od smlouvy ze strany účastníka
S ohledem na to, že Smlouva o poskytování služeb uzavřená mezi organizací Tančírna Hostivař, z.s a účastníkem má povahu smlouvy o využití volného času ve smyslu ustanovení § 1837 písm. j) OZ, nemůže účastník odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb ani v případě, že byla uzavřena distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory.
a) Odstoupení od smlouvy v případě hrubého porušení povinností
Účastník má právo okamžitě odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb v případě hrubého porušení povinností organizace Tančírna Hostivař, z.s plynoucích z těchto Obchodních podmínek nebo z uzavřené Smlouvy o poskytování služeb. V takovém případě má účastník nárok na vrácení zaplacené ceny vstupného, otevřené lekce, kurzu nebo jiné akce či ceny z nevyčerpané části v případě dlouhodobějšího kurzu.
b) Odstoupení od smlouvy v případě zdravotních důvodů
Účastník má dále právo okamžitě odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb ze zdravotních důvodů řádně prokázaných dokladem od příslušného lékaře, které mají charakter závažného onemocnění nebo vážného úrazu. V takovém případě je účastník povinen uhradit organizaci Tančírna Hostivař, z.s následující storno poplatky:
– 20 % z ceny objednaného kurzu nebo akce, jehož celková hodnota přesahuje 1000 Kč, pokud k odstoupení dojde nejpozději do 7 dnů před zahájením kurzu;
– 50 % z ceny nevyčerpané části kurzu nebo akce, jehož celková hodnota přesahuje 1000 Kč, pokud k odstoupení dojde později než 7 dnů před zahájením kurzu nebo kdykoliv po zahájení kurzu.
c) Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu
Mimo případy popsané výše v těchto Obchodních podmínkách má účastník právo okamžitě odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb kdykoliv i bez uvedení důvodu. V takovém případě je však účastník povinen uhradit organizaci Tančírna Hostivař, z.s. storno poplatek ve výši:
– 100 % z ceny objednaného nebo zaplaceného kurzu, otevřené lekce nebo jiné akce pokud k odstoupení dojde méně než 7 dnů před zahájením příslušného kurzu nebo kdykoliv po zahájení kurzu, či kdykoliv v průběhu konání kurzu. U jednodenních kulturních akcí typu koncert nebo divadelní představení se tento storno poplatek platí pokud k odstoupení od Smlouvy dojde méně než 2 dny před jeho konáním.
– 20 % z ceny objednaného kurzu, pokud k odstoupení dojde více než 7 dnů před zahájením příslušného kurzu. U jednodenních kulturních akcí typu koncert nebo divadelní představení se tento storno poplatek platí pokud k odstoupení od Smlouvy dojde více než 2 dny před jeho konáním.
8. Práva z vadného plnění, uplatnění a vyřízení reklamace, mimosoudní řešení sporů
Organizace Tančírna Hostivař, z.s. se snaží poskytovat služby maximálně kvalitní, bez vad a v souladu se Smlouvou o poskytování služeb.
a) Práva plynoucí účastníkovi z vadného plnění
Poskytované služby (kurzy, otevřené lekce, kulturní a hudební akce) je možné reklamovat v průběhu jejich konání nebo bezodkladně po jejich ukončení pokud k tomu existuje objektivní důvod. Dodatečně zjištěné vady je třeba reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozvíte, nejpozději však do 6 měsíců ode dne konání reklamovaného kurzu nebo akce.
Jedná-li se o podstatné porušení Smlouvy o poskytování služeb, má v případě řádně a včas uplatněné vady služby nebo jeho části, má účastník následující práva:
– právo na odstranění vady bezplatnou nápravou
– právo na odstranění vady novým, resp. náhradním předmětem plnění (např. náhradní lekce);
– právo požadovat přiměřenou slevu ze sjednané ceny služby (především není-li možné odstranit vadu v průběhu kurzu, lekce či akce);
– právo odstoupit od Smlouvy o poskytování služeb.
Práva z vadného plnění účastníkovi nenáleží, jestliže účastník před poskytnutím služby věděl, že služba má vadu, anebo pokud účastník vadu sám způsobil (zejména porušením Obchodních podmínek, pokynů odpovědné nebo zastupující osoby nebo porušením právních předpisů).
b) Postup při uplatnění a vyřízení reklamace
Účastník je oprávněn reklamovat vady služby osobně (nejlépe ještě v průběhu kurzu či bezprostředně po konání kurzu) přítomnému organizátorovi akce nebo odeslat písemnou reklamaci na adresu sídla organizace či na e-mailovou adresu grandiosa@tancirna-hostivar.cz
Účastník je povinen při reklamaci označit konkrétní vadu, specifikovat, jakým způsobem se vada projevuje, a zvolit požadovaný způsob reklamace. Provedenou volbu vyřízení reklamace není účastník oprávněn bez souhlasu Organizace změnit; to neplatí, žádal-li nápravu vady, kterou není možné napravit.
Organizace Tančírna Hostivař, z.s. účastníkovi písemně potvrdí přijetí reklamace, přičemž v písemném potvrzení reklamace uvede, kdy reklamací účastník uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace účastník požaduje.
Organizace Tančírna Hostivař, z.s. nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů ode dne přijetí reklamace.
Organizace Tančírna Hostivař, z.s. je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace ze strany účastníka, pokud se Organizace s účastníkem nedohodne na delší lhůtě.
O stavu vyřízení reklamace je účastník oprávněn se informovat na emailu:grandiosa@tancirna-hostivar.cz nebo osobně u přítomného organizátora v prostorách provozovny.
Organizace Tančírna Hostivař, z.s. je povinna vydat účastníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
V případě, že je za strany organizace Tančírna Hostivař, z.s. reklamace uznána, má účastník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění oprávněné reklamace. Právo na náhradu nákladů má pouze ve lhůtě jednoho (1) měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu služby.
c) Mimosoudní řešení sporů
V případě, že účastník není spokojený s vyřízením reklamace nebo pokud nebyl spokojený se způsobem, kterým organizace Tančírna Hostivař, z.s vyřídila reklamaci, popřípadě pokud se domnívá, že Organizace porušila jeho práva, má právo se obrátit na Organizaci se žádostí o nápravu. Pokud organizace Tančírna Hostivař, z.s. na tuto žádost neodpoví do třiceti (30) dnů ode dne odeslání této žádosti nebo pokud reaguje zamítavě a tento spor se nepodaří vyřešit smírně, má právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Účastník může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí a dostupná na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1.12.2024.
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se Smlouvou o poskytování služeb musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou na adresu elektronické pošty, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Písemná forma právních jednání je zachována, pokud k danému právnímu jednání dochází elektronickou formou, prostřednictvím elektronické pošty na adresu elektronické pošty organizace Tančírna Hostivař, z.s grandiosa@tancirna-hostivar.cz, resp. na adresu elektronické pošty poskytnutou Organizaci.
Znění OP může organizace Tančírna Hostivař, z.s. měnit či doplňovat, přičemž aktuální znění OP je vždy umístěno na Webové stránce.
Tyto OP i Smlouva o poskytování služeb se řídí výhradně právem České republiky a budou vykládány výhradně podle práva České republiky, a to v maximálním přípustném rozsahu s vyloučením aplikace kolizních norem a mezinárodních smluv, které by, byť zčásti, vedly k aplikaci jiného práva nežli práva České republiky. Vztahy, které nejsou výslovně a/nebo odchylně upraveny v těchto OP a/nebo Smlouvě o poskytování služeb tak budou řídit obecnými právními předpisy České republiky v mezích jejich působnosti, zejména pak OZ. Právní vztahy organizace Tančírna Hostivař, z.s a účastníkem, který je spotřebitelem, se řídí rovněž zejména zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Je-li některé ustanovení OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení vstoupí v platnost nová ustanovení, jejichž smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení OP. Změny a doplňky Smlouvy o poskytování služeb vyžadují písemnou formu, přičemž písemná forma OP je zachována, pokud jsou aktuálně účinné OP zveřejněny na Webové stránce, a to ode dne uvedeného ve OP, nejdříve však ode dne jejich uveřejnění na Webové stránce.
Účastník prohlašuje, že si tyto Obchodní podmínky řádně přečetl, považuje je za srozumitelné a v celém rozsahu akceptovatelné a přiměřené.